Ressenya de "SevenEves" (Les set Evas) de Neal Stephenson, Nova - Ediciones B

Ressenya de SevenEvesLlegir a Neal Stephenson és una aposta segura. Com sempre, el llibre enganxa, la base és científica, fa pensar i la prosa està ben escrita ... què més es pot demanar?

Escriure una ressenya sense fer spoilers és complicat, però vingui, és estiu i tinc temps ... així que vaig a intentar-ho.

El llibre es pot dividir en dues parts clares (un present i un futur) i una de transició entre les dues.

En la primera, el autor parte de la premisa que la Tierra va a quedar inhabitable en 24 meses a causa de la explosión de la Luna. Y, sirviéndose de la especulación científica, desarrolla cómo con la tecnología actual, los gobiernos actuales y la sociedad tal como está, se podría crear un plan de evacuación para el máximo número de ciudadanos. Así que se abren diversos hilos argumentales al rededor de la selección de los supervivientes, de qué cosas se llevarán al espacio, de los perfiles más indicados, sobre cómo adaptar la Estación Espacial Internacional (ISS), sobre cómo consolar a los que se quedan, sobre las naves públicas y las naves privadas… en definitiva, de la organización de la evacuación.

Entre esta parte y la siguiente (5000 años en el futuro) está la parte de transición que da nombre al libro… el momento en que por causas accidentales que el autor va introduciendo en la primera parte, casi toda la humanidad queda reducida a 7 mujeres confinadas en una parte de la ISS, nuestras 7 Evas. Cada una de ellas con un perfil psicológico, con unas características físicas y con determinada visión sobre cómo debería ser el mundo y la humanidad. Por suerte, entre ellas hay una genetista y aunque el archivo genético de la Tierra está medio destruido, el laboratorio de la ISS sigue operativo.

La segona part del llibre és ja en un futur en el qual la humanitat s'ha dividit en 7 races i l'autor explora l'organització i la convivència de les 7 societats espacials i sobre com es va tornant a "terraformar" la Terra.

En definitiva és una història d'aniquilació i resurrecció, tractada des d'un punt de vista científic, psicològic i sociològic.

Com sempre, hi ha detalls que porten a la reflexió durant hores ... si en 5.000 anys la humanitat ha aconseguit convertir un llop en un chihuahua només amb selecció guiada ... ¿fins on podríem arribar amb els mateixos humans amb enginyeria genètica? Si poguéssim començar de nou en una societat creada a mida, per què regles ens regiríamos? Quin sistema econòmic desitjaríem? Per què sistema governamental optaríem? Com serien les relacions interpersonals en aquest nou món?

En fi ... una lectura 100% recomanable per a qualsevol amant de la Ciència Ficció especulativa.

Resum
Data de revisió
article revisat
Seveneves de Neal Stephenson, Nova - Ediciones B
autor Avaluació
51star1star1star1star1star
2 respostes
  1. Jordi
    Jordi diu:

Visca! Per fi tornes amb les ressenyes! El vaig llegir fa temps en anglès original. Em va agradar, com m'agraden totes les novel·les d'oncle Neil. Potser vaig trobar que en el úiltimo tram del futur (ull, spoilers) el tema del contacte li faltava alguna cosa ... No sé.
    Has llegit alguna cosa de William Hertiling (The Singularity sèries)? Crec que t'agradarà.

Salut!,

Jordi

2. La Montserrat
    La Montserrat diu:

Gràcies Jordi, tinc unes quantes ressenyes per publicar :-)
    (Que no les publiqui no vol dir que no llegeixi ... és només que no tinc temps d'escriure-les !! però per això està l'estiu !! :-)
    Con SevenEves me han pasado algo muy curioso, últimamente estoy comprando los libros en formato digital… pero paradógicamente, en casa acabo de cambiar la biblioteca y ahora estoy sacando libros que tenía guardados en cajas y poniéndolos a la vista… cada vez que voy a la habitación de mis hijas paso por mi biblioteca de Ciencia Ficción… y me doy cuenta que soy lo que soy gracias a ella. Todas estas lecturas son mis sueños, mis horas de desconexión y mi inspiración tanto para nuevas clases como para entender nuestro presente… en fin… y para no alargarme… he decidido que a la que encuentre SevenEves en una libraría me lo voy a comprar en papel… y que aunque mantendré alguna lectura digital para poder leer en el tren, en casa seguiré con el papel.
    Per cert, no he llegit res de William Hertiling! però si el teu m'ho recomanes ... vaig a posar-hi remei!
    Una forta abraçada Jordi!

Montse.